Bilety gdańskiej komunikacji miejskiej można kupić na wiele sposobów: w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, w biletomatach (ponad 100 urządzeń usytuowanych na przystankach, z których korzysta najwięcej pasażerów), w placówkach handlowych, które sprzedają bilety ZTM w Gdańsku, u kierujących pojazdami w wybranych autobusach (w formie karnetu, składającego się z trzech biletów) lub za pomocą aplikacji w urządzeniu mobilnym. Do tej ostatniej formy zakupu szczególnie zachęcamy zarówno mieszkańców Grodu Neptuna, jak i turystów.
Korzyści płynące z zakupu biletu przez telefon to:
- szybkość i łatwość zakupu,
- możliwość zakupu dowolnego biletu na przejazd w każdej chwili,
- możliwość tańszego zakupu biletu jednoprzejazdowego: pełnopłatny bilet na autobus/tramwaj zamiast 3,80 zł, kosztuje w aplikacji 3,60 zł (ulgowy 1,80 zł zamiast 1,90 zł).
Które aplikacje do zakupu biletów?
Zakup biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku jest możliwy przy użyciu aplikacji: GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, SkyCash, zbiletem (linki prowadzą do strony MZKZG z aplikacjami do pobrania, a w przypadku jakdojade.pl do instrukcji zakupu biletu). Każdy, kto ma smartfon albo tablet z dostępem do Internetu może pobrać i zainstalować daną aplikację, by móc w każdej chwili kupić bilet na autobus lub tramwaj. Aplikacje umożliwiają szybki, bezpieczny i łatwy zakup nie tylko jednoprzejazdowego czy jednogodzinnego metropolitalnego biletu ważnego w sieci ZTM, ale również zakup innych biletów metropolitalnych: 24- i jak i 72-godzinnych (więcej o ofercie biletów metropolitalnych czytaj tu).
Jak kupić bilet w aplikacji?
Wszystkie aplikacje mają własne instrukcje jak z nich korzystać. Ogólne zasady zakupu biletów prezentujemy poniżej:
- najpierw należy na swoje urządzenie mobilne pobrać jedną z aplikacji (GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, SkyCash, zbiletem),
- potem wymagana jest rejestracja w aplikacji (każda z nich prowadzi krok po kroku przez ten etap),
- po rejestracji czas na doładowanie konta środkami finansowymi lub podpięcie karty płatniczej, z której ściągana będzie należność,
- następnie trzeba przejść do zakupu: wybrać miasto, ewentualnie wskazać też nr pojazdu lub linii oraz rodzaj biletu,
- po wybraniu biletu należy potwierdzić zakup,
- otrzymanie potwierdzenia transakcji jest równoznaczne ze skasowaniem biletu,
- okazujemy go do kontroli wyłącznie na urządzeniu mobilnym, na które pobrana została aplikacja.
- Zachęcamy zarówno mieszkańców Gdańska, jak też osoby odwiedzające nasze miasto, do zakupu biletów przy użyciu urządzeń mobilnych – mówi Sebastian Zomkowski, Dyrektor ZTM w Gdańsku. – Coraz więcej osób korzysta z różnych aplikacji na co dzień. A dzięki tym, które pozwalają kupić bilet komunikacji miejskiej, nie trzeba szukać biletomatu lub kiosku. Nie jest potrzebna gotówka ani karta płatnicza, wystarczy mieć smartfon. W przypadku biletu na jeden przejazd można też zaoszczędzić pieniądze. Zachęcam do wypróbowania tej możliwości i korzystania z niej – dodaje Dyrektor ZTM.