- datę sporządzenia reklamacji;
- imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
- imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;
- załączoną kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu;
- uzasadnienie reklamacji;
- podpis uprawnionego lub podróżnego – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej;
- oryginał lub kserokopia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 13 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. Nr 38, poz. 266) na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1983.)