Zasady składania reklamacji w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku określa Zarządzenie nr 4/2024 Dyrektora ZTM w Gdańsku z dnia 23 maja 2024 r. w sprawie ustalenia Regulaminu postępowania reklamacyjnego prowadzonego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku:
W celu złożenia reklamacji z tytułu nałożonej opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu bądź z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przewozu zaleca się skorzystanie z formularzy przesyłanych po wypełnieniu automatycznie do ZTM w Gdańsku:
- ztm.gda.pl/ztm/reklamacja-z-tytulu-nalozonej-oplaty-dodatkowej-za-jazde-bez-waznego-biletu
- ztm.gda.pl/ztm/reklamacja-z-tytulu-niewykonania-lub-nienalezytego-wykonania-przewozu
lub z wzorów do wydrukowania, wypełnienia i przesłania do ZTM w Gdańsku:
- Wzór reklamacji z tytułu nałożonej opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej - aktualizacja: 23.05.2024 (23.74 KB, docx)
- Wzór reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przewozu - aktualizacja: 23.05.2024 (23.12 KB, docx)
Wypełnione druki reklamacji można składać:
1. Elektronicznie
- za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://ztm.gda.pl/ztm/reklamacje
- poprzez ePUAP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej podróżnego na adres organizatora: reklamacjeztm@gdansk.gda.pl
2. Pisemnie przesyłką pocztową za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481), zwanej dalej „Prawem pocztowym”, na adres: ZTM w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk.
Uwaga! W Punktach Obsługi Klienta można składać wyłącznie reklamacje dotyczące kart miejskich.