Waży około tonę więcej niż autobus z silnikiem Diesla. Przy intensywnym użytkowaniu w ruchu miejskim jest w stanie przejechać około 140 km na jednym ładowaniu. Gdańskie linie obsługiwać będzie do 24 marca.
Jak mówią jego producenci, eCitaro przeszedł wielomiesięczne testy w najbardziej surowych warunkach klimatycznych. Komfort termiczny w przestrzeni pasażerskiej sterowany jest algorytmem uwzględniającym temperaturę zewnętrzną i liczbę pasażerów.
- Śledzimy trendy, trzymamy rękę na pulsie, by w elektromobilność wejść w optymalnym momencie, uwzględniając oczywiście wymogi Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych - mówi prezes GAiT Maciej Lisicki. - Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku, rok później kolejny. Prace nad nowymi technologiami, rozwiązaniami w zakresie elektromobilności postępują, są zaawansowane. Chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej wydajne e-autobusy miejskie. Obecnie rozpoczynamy testy elektrycznego bezemisyjnego Mercedesa eCitaro. Atrakcyjny i bezemisyjny transport publiczny to bezdyskusyjnie ważny element wysokiej jakości życia w mieście. Dlatego od kilku lat naszą flotę budujemy w oparciu o nowoczesne i ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI - zaznacza prezes GAiT.
Do obsługi autobusów zeroemisyjnych dostosowana będzie planowana nowa zajezdnia autobusowa GAiT, która powstanie w południowej dzielnicy Gdańska. Projekt zajezdni uwzględniać będzie docelowe rozwiązania w elektromobilności.
Autobus eCitaro przez blisko miesiąc obsługiwał będzie gdańskie linie, by mogli ocenić go pasażerowie. Dziś i jutro (27 i 28.02.2020 r.) będzie można go spotkać na linii nr 139.