XI edycja Rowerowego Maja zakończona – ponad milion aktywnych podróży!

Dodano: 11.06.2025 r.
Dobiegła końca 11. edycja kampanii Rowerowy Maj, największej w Polsce inicjatywy promującej aktywność fizyczną i ekologiczne środki transportu wśród dzieci i młodzieży. Pomysł, który zrodził się w Gdańsku, dziś łączy szkoły i przedszkola w całym kraju – w tegorocznej edycji udział wzięły aż 32 gminy, a liczba aktywnych uczestników przekroczyła 283 tysiące!

XI_edycja_Rowerowego_Maja_315976_1280px

Gdańsk, Targ Węglowy. XI edycja Rowerowego Maja. Piknik oraz wręczenie nagród. Dyplomy wręczali, Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska, wiceprezydent Piotr Borawski i Marcin Bonisławski

W środę, 11 czerwca na Targu Węglowym przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska oraz wiceprezydenta Piotra Borawskiego. W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się aż 227 placówek (131 przedszkoli i 96 szkół podstawowych). Frekwencja w skali kraju wyniosła 43% - na ten wynik złożyło się 283 831 aktywnych uczestników z 1514 placówek z 32 miast i gmin biorących udział w kampanii.

Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 681 uczestników. Frekwencja wyniosła 55%, a uczniowie i nauczyciele odbyli ponad – milion aktywnych podróży do szkół i przedszkoli! To o 110 836 przejazdów więcej niż w ubiegłorocznej edycji!

Rowerowy Maj 2025: Aktywność, radość i wyjątkowe nagrody!

Nagrody od partnerów kampanii – wsparcie, które napędza Rowerowy Maj

Tegoroczna edycja kampanii Rowerowy Maj trwała od 5 do 30 maja i po raz kolejny udowodniła, że droga do szkoły czy przedszkola może być nie tylko środkiem do celu, ale i świetną zabawą. Zasady były proste – każdy uczeń i przedszkolak, który dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach lub deskorolce, zdobywał naklejki do rowerowego dzienniczka oraz na wspólny plakat klasowy. Ale najważniejsza była regularność i zaangażowanie – bo właśnie one prowadziły do zwycięstwa!

Dla najbardziej aktywnych klas i placówek przygotowano szeroki wachlarz nagród – zarówno o charakterze edukacyjnym, jak i rekreacyjnym. Wśród atrakcji znalazły się m.in. wycieczki do Bajkowego Labiryntu i kina Cinema, sponsorowane przez Galerię Morena, wizyta w Papugarni, zajęcia sportowe z trenerem ufundowane przez firmę PadBox, wyjście na kręgle dzięki Centrum U7, a także warsztaty oraz bilety na wydarzenia kulturalne i edukacyjne.

Wyróżnienia trafiły również do uczniów z najwyższą frekwencją – otrzymali oni m.in. personalizowane gry „Ale pary” i bilety do kina ufundowane przez Miasto Gdańsk, a także akcesoria rowerowe od firmy KROSS oraz kolorowe skarpetki i frutolinę – od Miasta.

W gronie sponsorów, którzy szczególnie wyróżnili się w tym roku, znaleźli się:

  • Ziaja – fundator zestawów kosmetycznych dla zwycięskich placówek oraz organizator warsztatów i wycieczki do swojej siedziby dla najlepszej klasy siódmej.
  • Gdańska Infrastruktura Wodno-Kanalizacyjna – fundator nagrody finansowej w wysokości 5000 zł dla klasy, która osiągnęła 100% frekwencję.
  • Zielona Sowa – sponsor voucherów o wartości 1000 zł na zakupy w księgarni internetowej dla najlepszej szkoły podstawowej i najlepszego przedszkola.
  • Port Czystej Energii – fundator wyjazdu studyjnego do instalacji odzysku energii z odpadów w Wiedniu dla koordynatorów z najlepszych placówek.
  • MEVO i Miasto Gdańsk – fundatorzy voucherów na miesięczny abonament na rowery miejskie oraz gdańskich zestawów prezentowych dla wszystkich szkolnych koordynatorów kampanii.

W tegorocznej edycji kampanii w Gdańsku pojawili się także nowi sponsorzy nagród finansowych:

  • Volvo Drywa, który przekazał 50 000 zł dla trzech najbardziej rowerowych szkół w kategorii dużych i małych,
  • oraz Balcia Insurance SE, fundator nagrody w wysokości 30 000 zł dla trzech najlepszych szkół średnich i przedszkoli.

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu partnerów, nauczycieli, uczniów i ich rodziców, Rowerowy Maj to nie tylko kampania promująca zdrowy styl życia, ale też przykład współpracy lokalnych społeczności, firm i instytucji. Wszystkim serdecznie dziękujemy za udział i wsparcie – do zobaczenia w kolejnej edycji!

Wyniki z podziałem na kategorie: 

           Kategoria szkół dużych 

1          SP 92  88,8% frekwencji (Zaspa - Młyniec)

2          SP 80  83,5% frekwencji (Przymorze Wielkie)

3          SP 12  71,4% frekwencji (Ujeścisko – ŁostowiceO)

Kategoria szkół średnich 

1          SP 72  74,5% frekwencji (Stogi)      

2          SP 23  68,7% frekwencji (Oliwa)

3          SP 77  68,3% frekwencji (Żabianka– Wejhera – Jelitkowo – 1000lecia)

Kategoria szkół małych 

 

1          SP 88  73,2% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)

2          SP 83  70,4% frekwencji (Kokoszki)

3          SP "Octoschool"  66,6% frekwencji (Chełm)

Przedszkola 

1          P-le Morska Przygoda 98,4% frekwencji (Letnica)

2          P-le Kota Edwarda  91,7% frekwencji (Wrzeszcz Górny)

3          P-le 54  87,6% frekwencji (Przymorze Wielkie)

Klasa ze 100% frekwencją 

SP 63: VI c (Wrzeszcz Górny)

Partnerzy: Helios, Ziaja, Volvo, Port Czystej Energii, Balcia Insurance, Movement Arena, Skate Arena, Kross, Teatr Miniatura, Galeria Morena, Kart Center, GIWK, Port Brzeźno, Zielona Sowa, Centrum U7, PadBox, Mevo

Partnerzy medialni: www.gdansk.pl, www.trojmiasto.pl, www.rowerowygdansk.pl

Organizator główny: Miasto Gdańsk, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Zobacz galerię zdjęć

Dział Mobilności Aktywnej

Plakat rowerowy maj (002)