Oznacza to, że nie będzie można ich już kupić w komercyjnych aplikacjach. Bilety będzie za to można wygodnie nabyć w aplikacji „System FALA”, na stronach systemfala.pl, jestemzgdanska.pl i zkmgdynia.pl, w automatach biletowych, Biurach i Punktach Obsługi Klienta oraz w aplikacji JestemzGdańska.
Zmiana dotyczy tylko biletów okresowych – bilety jednorazowe i krótkookresowe (75-minutowe, 24- i 72-godzinne), które chętnie wybierają turyści, nadal będzie można kupić także w komercyjnych aplikacjach.
Dlaczego ta zmiana?
To kolejny krok we wdrażaniu nowoczesnego i stabilnego systemu, który pozwala lepiej zarządzać komunikacją miejską i obniżyć jej koszty. Samorządy nie będą już musiały płacić prowizji firmom zewnętrznym, a zaoszczędzone środki pozostaną w budżetach miast.
– To dla nas ważna decyzja. Wpływy z biletów okresowych są istotnym elementem finansowania komunikacji miejskiej. Dzięki zmianie sposobu sprzedaży, co roku w naszych budżetach pozostaną środki, które dotąd pobierane były w formie prowizji przez operatorów aplikacji komercyjnych – mówi Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku.
System FALA od początku powstawał jako główny kanał sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu. Jego rosnąca popularność i sprawność działania pozwalają na dalszy rozwój.
– System FALA zyskuje coraz większą sprawność operacyjną oraz notuje rosnące wyniki sprzedaży. Od początku był projektowany właśnie jako wiodący system sprzedaży i dystrybucji biletów zarówno w Trójmieście jak i województwie pomorskim – zaznacza Radomir Matczak, prezes InnoBaltica. I dodaje: – Integracja sprzedaży biletów okresowych to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dystrybucji przez spółkę samorządową województwa pomorskiego, wartość dodana wraca do budżetów gmin.
System FALA to nie tylko sprzedaż biletów. To nowoczesna platforma, która pozwala lepiej obsługiwać pasażerów, zarządzać taryfami, łączyć różne kanały sprzedaży i analizować dane potrzebne do lepszego planowania komunikacji. Dzięki temu transport publiczny staje się wygodniejszą alternatywą dla samochodu.
– Integracja oferty biletowej w ramach FALI to element szerszej transformacji cyfrowej i instytucjonalnej, mającej na celu poprawę dostępności, efektywności i długofalowe zwiększenie mobilności mieszkańców Pomorza – mówi Radomir Matczak.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Płatności w Systemie FALA są tak samo bezpieczne jak te w bankowości elektronicznej.
64 tysiące nowych użytkowników w Gdańsku
Od lutego do maja w Gdańsku prowadzona była akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Założyło wtedy konto ponad 64 tysiące nowych użytkowników.
– Od lutego do czerwca prowadziliśmy proces wymiany Kart Miejskich ZTM w Gdańsku na System FALA. Przebiegł on bardzo sprawnie – kilkadziesiąt tysięcy użytkowników przeniosło się do nowego systemu i korzysta z jego pełnej funkcjonalności – informuje Łukasz Kłos.
FALA zyskuje popularność także w Gdyni
W Gdyni działa już sieć stacjonarnych punktów obsługi FALI w Biurach Obsługi Klienta ZKM.
– System FALA rozszerza swoją obecność także w Gdyni. W Biurach Obsługi Klienta otwarte zostały punkty obsługowo-sprzedażowe FALI. Wkrótce planujemy dalszą integrację z kolejnymi kanałami dystrybucji – zapowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Gdzie kupić bilety okresowe?
Bilety można kupić nie tylko online, ale także w punktach sprzedaży w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Rumi.
Gdańsk
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
- Kasa biletowa SKM – Gdańsk Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00, sobota: 6.00-9.00, niedziela: 8.00-18.00)
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00, sobota: 6.00-20.00, niedziela: 6.00-18.00)
- Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)
- Urząd Pocztowy nr 4 Gdańsk ul. Księdza Mariana Góreckiego 12 (czynny: poniedziałek- piątek: 8:00-19:00 sobota: 9:00-13:00)
- Urząd Pocztowy nr 8, ul. Wilhelma Stryjewskiego 19 (czynny: poniedziałek: 8:00-20:00, wtorek-piątek: 9:00-18:00)
- Urząd Pocztowy nr 18, ul. Kartuska 94 (czynny: poniedziałek: 3:00-20:00 wtorek-piątek: 10:00-17:00)
- Urząd Pocztowy nr 24, ul. Kielnieńska 125 (czynny: poniedziałek-piątek: 8:00-18:00, sobota: 9:00-13:00)
- Urząd Pocztowy nr 26, ul. Mazurska 10 (czynny: poniedziałek-wtorek: 13:00-20:00, środa-piątek: 9:00-16:00)
- Urząd Pocztowy nr 50, ul. Długa 23/28 (czynny: poniedziałek-piątek: 7:00-21:00 sobota: 10:00-17:00).
Gdynia
Pierwsze punkty stacjonarne w sieci sprzedaży biletów ZKM w Gdyni funkcjonują
w następujących lokalizacjach:
- Biuro Obsługi Klienta Nr 1, ul. Kilińskiego 16
- Biuro Obsługi Klienta Nr 2, ul. W. Radtkego 25.
Sopot
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00, sobota: 7.00-19.00, niedziela: 7.00-19.00).
Rumia
- Punkt Sprzedaży Biletów Dworzec PKP, ul. Starowiejska.
W każdym z tych punktów, pasażer może kupić bilety, ale ma także możliwość otrzymania szczegółowych informacji w zakresie:
- zasad działania Systemu FALA
- założenia konta pasażera w Systemie FALA
- złożenia wniosku o wydanie Karty FALA
- zakupu biletów z wykorzystaniem Systemu FALA.
Więcej informacji o systemie na stronie: systemfala.pl
