
Trwa akcja wymiany Kart Miejskich ZTM na System FALA. Spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenie FALI wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku zorganizowały akcję, dzięki której pasażerowie mogli nabyć (do końca marca) w cenie promocyjne bilety miesięczne ze zniżką 50%. Wymiana kart potrwa jeszcze dwa miesiące. Bilety miesięczne ZTM będą dostępne w regularnych cenach.
- Zakończyliśmy pierwszy etap wymiany kart ZTM. Użytkownicy tych kart, przechodząc do Systemu FALA, zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki oraz możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA – w tramwajach, autobusach i trolejbusach oraz na dworcach – jak również za pomocą aplikacji i portalu – informuje Radomir Matczak, prezes zarządu spółki InnoBaltica. I dodaje: - Wymieniając Kartę Miejską ZTM na System FALA pasażerowie zyskują możliwość podróżowania komunikacją miejską z jedną kartą lub aplikacją w miastach partnerskich, a także kolejową w ramach Taryfy Pomorskiej. Co ważne, z FALĄ mogą również pojechać koleją do dwóch miast zlokalizowanych w innych województwach, do Elbląga w Warmińsko-Mazurskiem oraz Grudziądza w Kujawsko-Pomorskiem.
Wymiana kart ZTM na System FALA w liczbach
22 tys. 597 użytkowników założyło konto w Systemie FALA. W ramach oferty promocyjnej sprzedano 7 tys. 414 biletów miesięcznych ZTM (62% za pośrednictwem elektronicznych kanałów), a Kartę FALA otrzymało blisko 8 tys. nowych użytkowników. Przypomnijmy promocja trwała od 26 lutego do 31 marca 2025 roku.

Warto pamiętać, że podczas kontroli biletów osoby, które kupiły w ramach wymiany kart bilet miesięczny imienny z oferty promocyjnej muszą okazać: ważną imienną Kartę Miejską ZTM w Gdańsku; dowolny nośnik Systemu FALA (aplikacja, karta) z kupionym biletem promocyjnym oraz dokument uprawniający do ulgi (np. stosowną legitymację).
Wymiany Kart Miejskich ZTM można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
- Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynny: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
- Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00- 00)