O biletach, windykacji i jakości usług przewozowych - Gdańsk gospodarzem Forum Organizatorów Transportu

Dodano: 06.06.2016 r.

 

Jak w praktyce wygląda kontrola biletów w pojazdach komunikacji miejskiej, jak windykować  należności za jazdę bez ważnego biletu oraz działania dotyczące utrzymania standardów jakości świadczonych usług? To tylko niektóre z tematów, poruszonych podczas trwającego dwa dni Forum Organizatorów Transportu. Tym razem przedstawicieli organizatorów komunikacji miejskiej z Polski oraz firm współpracujących z nimi w zakresie kontroli biletów i windykacji należności, gościł Gdańsk.

1W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele organizatorów publicznego transportu zbiorowego z  Bydgoszczy, Chrzanowa, Elbląga, Gdyni, Gdańska, Kielc, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Poznania, Płocka, Rybnika, Rzeszowa i Warszawy oraz firm, z którymi gdański Zarząd Transportu Miejskiego  współpracuje w zakresie kontroli biletów i windykacji należności. To właśnie kontrola biletowa i windykacja należności była hasłem przewodnim pierwszego dnia forum. O tym mówili w czwartek, 02.06.2016 r., prelegenci z Elbląga, Poznania, Rybnika, Warszawy i Gdańska. Program uzupełniło jeszcze omówienie umów na świadczenie usług kontroli biletów i/lub  windykacji należności, zawarte z organizatorami publicznego transportu zbiorowego. Uczestnicy forum dowiedzieli się również, jak obecnie wygląda rynek wierzytelności i egzekucji komorniczych oraz jak wykorzystać siłę Internetu do rozwiązania problemów z opłatami dodatkowymi na rzecz Organizatorów Transportu. Obecny był  także wiceprezydent Gdańska, Piotr Grzelak, odpowiedzialny za politykę komunalną Miasta.

2- Druga część pierwszego dnia forum upłynęła pod hasłem oceny jakości usług przewozowych świadczonych przez operatorów - mówi Jerzy Dobaczewski, Dyrektor ZTM w Gdańsku. - Przedstawiciele Poznania zaprezentowali, w jaki sposób badają i oceniają punktualność oraz inne elementy jakości świadczonych usług przewozowych. O tym mówiliśmy również i my na przykładzie Gdańska, natomiast działania operatora w zakresie utrzymania standardów jakości świadczonych usług omówił wiceprezes Maciej Lisicki z  Zakładu Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdańsku - dodaje.

Drugiego dnia forum, w piątek, 03.06.2016 r., goście wzięli udział w jednej z lekcji komunikacyjnych, cyklicznie odbywających się w siedzibie Centrali Ruchu Zarządu Transportu Miejskiego. Zapoznali się także z zasadami działania Inteligentnego Sterowania Ruchem TRISTAR. Zwieńczeniem dwudniowego spotkania w Gdańsku była wycieczka autokarowa trasą najważniejszych gdańskich inwestycji ostatnich lat. Goście obejrzeli m.in. węzeł integracyjny PKM – ZTM Brętowo, stację PKM Jasień, przejechali również tunelem pod Martwą Wisłą.

10a- Gdańskie Forum Organizatorów Transportu oceniam jako bardzo udane – mówi Alicja Kraska, Z-ca Dyrektora ZTM ds. handlowych. – Takie spotkania służą wymianie doświadczeń, co jest szczególnie ważne w trudnym i drażliwym społecznie temacie, jakim jest kontrola biletów w pojazdach oraz windykacja należności – podkreśla.

 

 

 

 


8a 6a
5a 9a
3a 1a
 2a