Przedłużona trasa linii 149, nowa linia 249: mieszkańcy łączą "dolny taras"

Dodano: 06.04.2018 r.
W poniedziałek, 09.04.2018 r. wprowadzona zostanie nowa oferta przewozowa na linii autobusowej 149. Trasa tej linii zostanie przedłużona o dodatkowe połączenie z Wrzeszcza w kierunku Zaspy, co oznacza, że zacznie i zakończy trasę we Wrzeszczu. By ułatwić pasażerom wybór odpowiedniego kierunku, jedna z tras linii 149 będzie nosiła numer 249. Uwaga! Tego samego dnia, z uwagi na przebudowę instalacji podziemnej w ciągu ul. Bażyńskiego, nastąpi zamknięcie dla ruchu autobusowego fragmentu ul. Bażyńskiego na odcinku między ul. Wita Stwosza a ul. Polanki. Autobusy w obu kierunkach pojadą objazdem przez ul. Wita Stwosza i ul. Abrahama.

- Autobusy linii 149 kursują dziś z Wrzeszcza PKP przez al. Żołnierzy Wyklętych, ul. Polanki (koło szpitala Marynarki Wojennej), ul. Bażyńskiego, ul. Kołobrzeską i kończą swoją trasę na wysokości skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej z al. Rzeczypospolitej – mówi Jerzy Dobaczewski, Dyrektor ZTM w Gdańsku. - Od poniedziałku, 09.04.2018 r. autobusy linii 149 będą kontynuować jazdę ul. Kołobrzeską, Olsztyńską, al. Jana Pawła II (koło szpitala na Zaspie), następnie ul. Czarny Dwór, al. Płażyńskiego, ul. Kochanowskiego, Kościuszki i Kilińskiego aż do Wrzeszcza PKP – dodaje Dobaczewski.
 
Linia 149 nie tylko połączy dzielnice „dolnego tarasu” z ważnymi ośrodkami opieki zdrowotnej w tej części miasta, a więc szpitalami na Zaspie i w Oliwie oraz licznymi przychodniami. Z połączenia skorzystają również uczniowie ZSO przy ul. Olsztyńskiej. Wydłużona trasa linii 149 uzupełni ofertę linii 139, 199 i 315 w ciągu ul. Kołobrzeskiej, między przystankiem SKM Przymorze-Uniwersytet a okolicami Białego Dworu. Skorzystają na niej również studenci, mogący dojechać nią w pobliże  budynków Uniwersytetu Gdańskiego.
Planowane przystanki na nowym odcinku linii 149 to: „Kołobrzeska” w ciągu ul. Kołobrzeskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Chłopską (jak 139, 199, 315), „Opolska” w ciągu ul. Kołobrzeskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Opolską (jak 139, 199, 315), „Olsztyńska” w ciągu ul. Olsztyńskiej, za skrzyżowaniem z ul. Kołobrzeską, „Meissnera” w ciągu ul. Olsztyńskiej, w okolicy ul. Meissnera, „Leszczyńskich” w obrębie skrzyżowania ul. Meissnera i al. Jana Pawła II, „Zaspa Szpital” (jak linie 124, 127, 158, 188), „Czarny Dwór” (jak linie 158, 188), „al. Hallera (n/ż)” (jak linia 158), „Uczniowska” (jak linia 158), „Nowa Gdańska” (przystanek projektowany w ciągu ul. Uczniowskiej, w okolicy dawnej wieży ciśnień), „Klonowicza” (przystanek projektowany w ciągu ul. Kościuszki, na wysokości poczty), „Kościuszki” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z al. Hallera), „Chrobrego” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z ul. Chrobrego), „Legionów” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z al. Legionów), „Nad Stawem” (przystanek projektowany w ciągu ul. Kilińskiego).

W kierunku powrotnym autobusy będą wracać niemalże identycznymi ulicami, czyli: Wrzeszcz PKP – Kilińskiego – Kościuszki – Kochanowskiego – Płażyńskiego – Czarny Dwór – Jana Pawła II – Meissnera – Kołobrzeska – Bażyńskiego – tymczasowa trasa objazdowa przez Wita Stwosza – Abrahama – Polanki – Żołnierzy Wyklętych – Wrzeszcz PKP.  
- Rozpoczęcie i zakończenie trasy w jednym i drugim kierunku we Wrzeszczu PKP mogłoby wprowadzić dezorientację wśród pasażerów dotyczącą wyboru odpowiedniego kierunku jazdy. Dlatego kierunek powrotny jazdy zostanie oznaczony numerem 249 - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, Z- ca Dyrektora ZTM ds. Przewozów.

Zobacz mapkę z przebiegiem trasy linii 149 i 249.

Przedłużenie trasy linii 149 to efekt współpracy mieszkańców przy wsparciu radnej miejskiej Emilii Lodzińskiej, z ZTM.

- Odbyliśmy szereg spotkań i konsultacji z mieszkańcami i radnymi, dotyczących przebiegu przedłużonej trasy – mówi Sebastian Zomkowski. - Wierzymy, że korekta linii 149 spotka się z przychylnym przyjęciem mieszkańców, którym ułatwi dojazd w wiele ważnych miejsc – dodaje.

- Bardzo się cieszę z korekty trasy linii 149 – mówi Stanisława Ciak – Sobotka, mieszkanka Wrzeszcza Dolnego, która w imieniu swoim i mieszkańców dzielnicy zgłosiła się z tą inicjatywą do ZTM w Gdańsku. – Współpracowałam z dyrektorem Sebastianem Zomkowskim, wiceprezydentem Piotrem Grzelakiem oraz radną Emilią Lodzińską zabiegając o to, by przedłużyć tę trasę. Zajęło to rok, ale udało się!

Stanisława Ciok-Sobotka mówi, że do tej pory Dolny Wrzeszcz był komunikacyjnie odcięty od Przymorza i Zaspy.

- Teraz to się zmieni, co bardzo mnie cieszy, jak i innych mieszkańców Wrzeszcza Dolnego, jednak jeszcze nie do końca trasa jest taka jak chciałam. Liczę jednak na to, że dopracujemy ją jeszcze wspólnie – zaznacza pani Stanisława.

Wtóruje jej dyrektor Zomkowski.

- Czekamy na ewentualne uwagi Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny oraz mieszkańców. Być może pojawią się ciekawe pomysły, jak udoskonalić nową ofertę – dodaje i już dziś zachęca do skorzystania z przedłużonego połączenia oraz zgłaszania uwag dotyczących jej funkcjonowania.