Wymień Kartę Miejską ZTM na System FALA

Dodano: 26.02.2025 r.
W środę, 26 lutego rozpocznie się wymiana Kart ZTM na nośniki Systemu FALA. Pasażerowie mogą zyskać 50% zniżki na bilet miesięczny ZTM w Gdańsku. Promocja potrwa do 31 marca. Stare karty będą aktywne do 31 maja. Dotychczasowe bilety kupione na Karty Miejskie ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.
Grafika promująca akcję Wymień Kartę Miejską ZTM na System FALA

Kolejny etap wdrażania Systemu FALA w Gdańsku wiąże się z wymianą Kart Miejskich ZTM. InnoBaltica wdrażająca system na terenie województwa pomorskiego wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku przygotowała akcję promocyjną, w ramach której pasażerowie mogą zyskać aż 50% zniżki na bilet miesięczny ZTM.

Podróżny może bez wychodzenia z domu samodzielnie dokonać wymiany Karty Miejskiej ZTM na FALĘ. Ma do dyspozycji kilka możliwości, takich jak: aplikacja, portal pasażera www.systemfala.pl lub karta. To wygodne
i proste rozwiązania. Pasażerowie, którzy preferują posiadanie karty fizycznej mogą wymienić Kartę Miejską ZTM na Kartę FALA, zamawiając ją w portalu pasażera www.systemfala.pl lub w Punkcie Obsługi Klienta ZTM.

- Przystępujemy do przedsięwzięcia zakrojonego na szeroką skalę, oferując pasażerom korzystne dla nich rozwiązania. Oferujemy nowoczesność, wygodę, bezpieczeństwo oraz dostępność – mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki. -  Transakcje dokonywane przez pasażerów w Systemie FALA są zabezpieczone w analogiczny sposób, jak transakcje bankowe.

 

Bilet miesięczny ZTM ze zniżką 50% do końca marca

Akcja promocyjna towarzysząca wymianie kart wiąże się ze zmianami w systemie sprzedaży biletów miesięcznych, które wejdą w życie 1 czerwca na terenie Gdańska.

- Oznacza to, że zamykamy kanał sprzedaży dla starszych technologicznie Kart Miejskich ZTM.
Pasażerowie, którzy chcą korzystać z biletów okresowych, mają możliwość szybkiej wymiany tych kart na nowoczesną, bezpieczniejszą aplikację lub Kartę FALA - informuje Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku. Warto pamiętać, że bilety kupione na Karty Miejskie ZTM będą ważne do końca okresu, na jaki obowiązują.

 

Na czym polega akcja promocyjna?

Osoby posiadające Karty Miejskie ZTM, które w okresie do 31 marca 2025 roku założą Konto Spersonalizowane w Systemie FALA, mogą nabyć jeden promocyjny (ze zniżką 50%) bilet miesięczny imienny w terminie od 26 lutego do 31 marca 2025 r. Ceny i rodzaje biletów promocyjnych oraz zasady obowiązywania promocji określono w Zarządzeniu Prezydenta Miasta Gdańska Nr 295/25.

 

Kto może wziąć udział w akcji promocyjnej?

Akcja promocyjna skierowana jest do osób, które:

  • posiadają ważną imienną Kartę Miejską ZTM;
  • założą konto spersonalizowane w Systemie FALA do dnia 31 marca 2025 r.

 

Jakie bilety są objęte promocją?

Promocja dotyczy jednorazowego zakupu promocyjnego biletu miesięcznego imiennego z oferty ZTM w Gdańsku. Regulamin akcji dostępny jest na stronie systemfala.pl w zakładce „Wymiana Kart ZTM”.

 

Gdzie można kupić promocyjny bilet miesięczny imienny?

Bilet ten można kupić wyłącznie w Systemie FALA poprzez:

  • portal pasażera systemfala.pl
  • aplikację mobilną System FALA.

Ponadto bilet ten można nabyć w Punktach Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku oraz w pozostałych punktach sprzedaży.

 

Jakie dokumenty muszę okazać podczas kontroli biletów, jeśli nabędę promocyjny bilet miesięczny imienny
z oferty promocyjnej?

Podczas kontroli biletów należy okazać:

  • ważną imienną Kartę Miejską ZTM w Gdańsku;
  • dowolny nośnik Systemu FALA (aplikacja, karta) z kupionym biletem promocyjnym;
  • dokument uprawniający do ulgi (np. stosowną legitymację).

Monika Ostrowska

InnoBaltica Sp. z o.o.

 

Regulamin Akcji Promocyjnej
„Wymień Kartę Miejską ZTM na aplikację lub Kartę Systemu FALA”

Gdańsk, 26.02.2025

§1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady akcji promocyjnej dotyczącej wymiany Kart Miejskich ZTM w Gdańsku na Aplikację mobilną lub Kartę Systemu FALA (zwanej dalej „Akcją Promocyjną”) i dostępny jest na stronie www.systemfala.pl w zakładce „Wymiana Kart ZTM” oraz na stronie www.ztm.gda.pl w zakładce „Bilet”.

2. Organizatorem Akcji Promocyjnej jest Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk, działający na podstawie statutu stanowiącego załącznik nr 1 do Uchwały nr XXXV/1076/05 Rady Miasta Gdańska z dnia 17.02.2005 r. (dalej jako „Organizator”).

3. Współorganizatorem Akcji Promocyjnej jest InnoBaltica Sp. z o.o. z siedzibą Gdańsk pod adresem ul. Równa 19/21, 80-067 Gdańsk, NIP 957-10-03-404, REGON 220639884, KRS 0000311943 (zwana dalej „InnoBaltica”).

4. System FALA (zwany dalej „Systemem FALA”) jest ujednoliconym system płatności za transport publiczny w regionalnym transporcie kolejowym na obszarze województwa pomorskiego oraz na innych obszarach, objętych jego funkcjonowaniem, jak również w systemach komunikacji miejskiej organizowanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego uczestniczących w Systemie FALA. Szczegółowe informacje o Systemie FALA dostępne są na stronie www.systemfala.pl

5.Akcja Promocyjna prowadzona jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na terenie obsługiwanym przez Organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego w gminie Gdańsk tj. Zarząd Transport Miejskiego w Gdańsku (zwanego dalej „ZTM”) i dotyczy wyłącznie posiadaczy ważnych imiennych Kart Miejskich ZTM w Gdańsku (zwanej dalej „Kartą ZTM”).

6. Akcja Promocyjna prowadzona jest w okresie od 26.02.2025 r. do 31.03.2025 r. Organizator zastrzega możliwość zmiany czasu trwania Akcji Promocyjnej, przy czym w takiej sytuacji nabyte przez Uczestników prawa pozostaną bez zmian.

§2 Zasady Akcji Promocyjnej

1. Uczestnikiem Akcji Promocyjnej (zwanym dalej „Uczestnikiem”) może zostać wyłącznie osoba spełniająca łącznie poniższe warunki:
a)osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych lub osoba o ograniczonej zdolności do czynności prawnych;
c)założy Konto Spersonalizowane w Systemie FALA w okresie do dnia 31.03.2025 r.;
d)posiada ważną imienną Kartę ZTM;
e)kupi miesięczny bilet promocyjny zgodnie z Regulaminem.

2. Akcja Promocyjna polega na możliwości jednorazowego zakupu przez Uczestnika jednego, imiennego, miesięcznego biletu promocyjnego w kanałach sprzedaży określonych ust. 3 poniżej, w okresie trwania Akcji Promocyjnej, pod warunkiem spełnienia warunków uczestnictwa w Akcji Promocyjnej opisanych w Regulaminie.

3.Zakupu biletu promocyjnego w ramach Akcji Promocyjnej można dokonać wyłącznie w Systemie FALA poprzez następujące kanały sprzedaży:
1) Portal www.systemfala.pl ;
2) Aplikację mobilną System FALA;
3) Punkty Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku.

4. Bilet promocyjny, zakupiony w ramach Akcji Promocyjnej, jest ważny wyłącznie wraz z okazaną podczas kontroli biletowej ważną imienną Kartą ZTM należącą do posiadacza biletu promocyjnego. Konsekwencje braku ważnej imiennej Karty ZTM wymaganej do zakupu i posługiwania się biletem promocyjnym reguluje Zarządzenie Prezydent Miasta Gdańska wskazane w § 5 Regulaminu.

§3 Reklamacje

1. Reklamacje dotyczące przeprowadzenia Akcji Promocyjnej można zgłaszać w terminie do 30 dni od dnia zakończenia Akcji Promocyjnej.

2. Wszelkie reklamacje dotyczące Akcji Promocyjnej należy zgłaszać poprzez Infolinię +48 585 733 585 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach: 6:00-20:00 oraz w sobotę w godzinach 6:00-16:00 ) lub formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem - https://reklamacje.systemfala.pl 

3. Reklamacja powinna zawierać dane Uczestnika: imię i nazwisko, numer ID Konta użytkownika w Systemie FALA, adres e-mail, oraz opis przyczyny reklamacji i numer Karty ZTM.

4. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w takiej formie, w jakiej zostało dokonane zgłoszenie reklamacyjne, w terminie 14 dni od jej otrzymania przez System FALA, na portalu www.systemfala.pl.

5. Reklamacja zgłoszona po wyznaczonym terminie, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie wywołuje skutków prawnych. Dla oceny zachowania terminu złożenia reklamacji miarodajna jest data nadania przesyłki zawierającej reklamację.

6. Prawo złożenia reklamacji przysługuje jedynie Uczestnikom.

§4 Administrator danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych użytkowników Kart Miejskich jest Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku, pod adresem ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk.

2. Dane wskazane w ust. 1 przetwarzane są w celu realizacji zadań statutowych Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, jednostki budżetowej Gminy Miasta Gdańsk.

3. Pozostałe informacje zgodne z art. 13 RODO dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zostały opisane w klauzuli informacyjnej udostępnionej na stronie internetowej https://ztm.gda.pl/o-nas/informacja-dot-rodo,a,3043

4. Administratorem danych osobowych użytkowników Systemu FALA jest InnoBaltica Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku pod adresem ul. Równa 19/21, 80-067 Gdańsk.

5. Dane wskazane w ust. 4 przetwarzane są w celu realizacji zadań w ramach Systemu FALA i przeprowadzenia Akcji Promocyjnej w tym rozpatrywania reklamacji oraz ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z Akcją Promocyjną.

6. Pozostałe informacje zgodne z art. 13 RODO dotyczące przetwarzania danych osobowych przez InnoBaltica Sp. z o.o. zostały opisane w klauzuli informacyjnej dla pasażerów udostępnionej na stronie internetowej https://innobaltica.pl/innobaltica/dla-pasazerow/ .

7. Uczestnik może otrzymać dodatkowe informacje lub zgłosić żądania dotyczące przetwarzania danych osobowych kontaktując się z Inspektorem ochrony danych InnoBaltica Sp. z o.o. za
pomocą adresu e
-mail: iod@innobaltica.pl lub z Inspektorem ochrony danych w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku za pomocą adresu e-mail: ztm-dl-iod@gdansk.gda.pl.

§5 Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego oraz zapisy:

1) Zarządzenia nr 511/23 Prezydent Miasta Gdańska z dnia 13 marca 2023 r. w sprawie ustalenia zasad taryfowych, cen za przejazd środkami gminnego transportu zbiorowego oraz wysokości opłat dodatkowych i opłat manipulacyjnych (z późn. zm.);

2) Regulamin Systemu FALA dostępny na stronie www.systemfala.pl w zakładce „Regulamin Systemu FALA”.

2. Uczestnictwo w Akcji Promocyjnej jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Systemu FALA.

3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych powodów w czasie trwania Akcji Promocyjnej, jednocześnie zmiany Regulaminu nie wpływają na już zakupione przez Uczestników bilety promocyjne.

4. Informacje dotyczące Akcji Promocyjnej zawarte w materiałach reklamowych nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.