Jeszcze łatwiej kupimy bilet i doładujemy kartę - coraz więcej biletomatów w Gdańsku

Przystanki tramwajowe: „Budapesztańska” (przy ul. Bulońskiej), „Migowo” (przy Myśliwskiej), „Jelitkowo-pętla tramwajowa” (na pętli w Jelitkowie), do tego przystanki autobusowe „Cmentarz Łostowicki” (przy ul. Łostowickiej) i przy oliwskim ZOO – to lokalizacje 5 nowych automatów biletowych.

Przystanki tramwajowe: „Budapesztańska” (przy ul. Bulońskiej), „Migowo” (przy Myśliwskiej), „Jelitkowo-pętla tramwajowa” (na pętli w Jelitkowie), do tego przystanki autobusowe „Cmentarz Łostowicki” (przy ul. Łostowickiej) i przy oliwskim ZOO – to lokalizacje 5 nowych automatów biletowych. Ich montaż zakończyła spółka Mennica Polska. Cztery nowe urządzenia już działają, z piątego można będzie skorzystać lada dzień.

Mieszkańcy Gdańska i turyści do tej pory mogli kupić bilety w jednym ze stu biletomatów. 80 z nich zainstalowała spółka Mennica Polska, a 20 Szybka Kolej Miejska. Teraz liczba urządzeń wzrosła do 105.

- Według badań satysfakcji pasażerów z ubiegłego roku, aż połowa ankietowanych wskazała, że kupuje bilety głównie w automatach – mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku. – Dlatego na ulicach naszego miasta przybywa takich urządzeń, bo stale rośnie ich popularność i jest na nie coraz większy popyt – dodaje Zomkowski.

W biletomatach można płacić zarówno gotówką, jak i kartami płatniczymi. W urządzeniach należących do spółki Mennica Polska można również doładować karty miejskie.

Myśliwska-small
Łostowice-small

- Na naszej stronie internetowej www.ztm.gda.pl jest mapa z lokalizacjami biletomatów oraz instrukcją ich obsługi – mówi Sebastian Zomkowski. - Są tam też informacje, co zrobić w przypadku ewentualnej awarii urządzenia lub wtedy, gdy biletomat „zje” nam monety.

We wszystkich tego typu przypadkach należy zwracać się do spółki Mennica Polska SA, właściciela biletomatów. Można zadzwonić pod nr telefonu + 48 22 583 91 02. Można również wysłać zgłoszenie mailem na adres: telecentrum@mennica.com.pl. Awarie można zgłaszać także pracownikom ZTM w Punkcie Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9a lub w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku przy ul. Na Stoku 49. Reklamacje zostaną przekazane do właściciela biletomatów.